tisdag 30 oktober 2012

Host, sniff och snörvel

Japp, jag har varit sjuk. Eller ja, förkyld, det är ju inte så att man dör.
Men inte heller så att man känner sig jättepigg.
Har inte tränat.
Inte alls, ok, fuskade lite på löptränarutbildningen i helgen. 

Ont i halsen. Tung i huvudet. Snorig i näsan. Rosslig i halsen. Låter som en kråka.

Det är en rätt bra sammanfattning på veckan som gått.

Men nu är jag trött på det här.

Första fem dagarna gick jag på Echinagard-droppar. Nu har jag gått över till Kan-Jang.
Det hjälper verkar det som.
Nu är jag mest lite hostig och hes (?).

Idag inledde jag dagen med ett besök hos Britta ute på Bosön. Hon hjälpte mig lägga upp lite övningar som ska stärka mig i löpningen.
Har ju som bekant en baksida lår som trilskas lite ibland. 
Så frånochmed nu är det (ännu) stoltare hållning som gäller. Så att inte mina stackars nerver kläms ihop.
Tanken var att jag skulle springa till jobbet sen, drygt 7,5 km. 
Men i och med att jag nästan hostade lungorna ur mig när jag gick från bussen till Bosön så valde jag att hoppa det.

Tar en extra dags vila så att jag är superpigg till grispasset med Anna G på torsdag morgon ;)

Vet ni vad?
På lördag är det fyra veckor kvar till Bislett ;)

4 kommentarer:

  1. Trevligt att träffas på tränarkursen. Jag hoppas att det löser sig med förkylningen, och lycka till i Bislett!
    /Johan Pihl

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja det var en kanonhelg! Längtar redan till steg 2 :)
    Tack, jag är på bättringsvägen i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. 4 veckor kvar, tiden går fort nu. Startar uppladdningen med en nöjesmara i Skåne :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden bara springer (hihi) iväg :)
      Ha det så kul i helgen!

      Radera