tisdag 2 oktober 2012

Man vet att man lever...

När lunchen är halvvägs upp i halsen och man ser kometer och stjärnor när man blundar........

Jag talar självklart om STATIONSPASSET med Mona idag.
Satan i gatan...

Jag var riktigt taggad när jag gick dit. Nu jäklar skulle det svettas. Hade dessutom fått med mig två kollegor som aldrig varit på passet förut, they were in for a treat ;)

Uppvärmning och sen 2 varv på stationer enligt nedan. 
Två övningar på varje station och två ggr på varje övning. 45/15.
Andra varvet körde vi 30/15 och ökade frekvensen på alla övningar.

- TRX-rodd/fötterna-i-TRXbanden-och jobba framåt
- 10 st raka, snabba slag på säck-kort löpning-djupa hopp tillbaka/benböj med stång+balans
- Djupa hopp upp på bräda/planka ut från pilatesboll
- Omvända burpees/crawlhopp (Mona vad hette de egentligen?)
- Armhävning+raka armlyft med vikt/utfallagång med vikt
- Burpees/ligg-på-mage-flytta-vikt-runt-kropp

Jobbigt?
Svar ja.
Någonting gjorde ialla fall att jag såg stjärnor och kände hur lunchen var på väg upp igen....
Spyfys at its' (second) best!


Idag blev ju en jäkligt bra dag precis som jag bestämde imorse!
- Jag hade skitkul på jobbet, 
- Hade ett väldigt intressant lunchmöte om en grej som jag inte kan berätta än (yes jag låter som Blondinbella) 
- Körde skiten ur mig på träningen (hmm, hur var det nu med att trappa upp träningen från vila till succesiv?), 
- Bakade massor av gott bröd när jag kom hem och till råga på allt så svängde syster förbi och sa hej såhär på kvällskvisten


Inatt ska jag inte sova med armen under kudden så att den somnar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar