torsdag 11 oktober 2012

Med en karta i handen

Igår var det Friskvårdsdag på HKV. De hade prickat in en snajsig dag och solen sken från en klarblå himmel.

Jag värmde upp med två varv på terrängtrean med en kollega och sen hade jag valt orientering. Aldrig försent att bli bra på det tänkte jag.
Det var längesen jag orienterade och jag är inte speciellt bra på det heller.

Denna gång tog jag det kolugnt, läste kartan, värderade terrängen och sen sprang jag. Kontrollerade var jag befann mig och banne mig så hittade jag alla kontroller utan större problem.
Nu var detta tydligen en rätt enkel bana men ändå ;)

Passade även på att testa mina nya skor, Asics Fuji Racer!
Tänkte jag skulle springa i de i England nästa helg.
Betyg: Med beröm godkänt! Mjuka, följsamma och med bra grepp. Dessutom är de rackrns snygga med lila bas.

Hann även byta ett par ord med Andreas Falk  och höra om hans fantastiska prestation i Spartathlon där han sprang in på en 4e plats.
Helt vansinnigt.
Jag bockar och bugar!

I eftermiddag ska jag träffa min kära adept som skall springa sitt första marathon till våren. Ska bli så kul att följa denna resa :) blir sådär varm i magen och glad i själen.
Det kommer bli tufft, men annars hade det ju inte varit någon idé att göra det, eller hur? :)

"If you want to run something, run a mile. If you want to experience something, run a marathon."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar