tisdag 9 oktober 2012

Miss i nassen

Klockan ringde 03:45. Jag hade redan vaknat, eller ja, varit vaken en gång i timmen sedan kl 23. Sådär nervös som när man ska med ett tåg som går tidigt, då kan jag heller inte sova lugnt.

Drog på mig kläderna, fyllde vätskeryggan, hörde hur regnet tassade mot takfönstret.
Mjaha, det blir verkligen ett grispass.

Joggade iväg hemifrån 04.03.
Förbi Slussen och Gamla stan, bort till Stadshuset och upp Hantverkargatan mot Fridhemsplan.
Anna och jag hade bestämt för att mötas på St.Eriksgatan, hon skulle komma från Norrtullhållet och jag från Kungsholmenhållet.

Inte mycket folk ute (förståeligt vid den okristliga tiden), såg en och annan taxi och någon stackars buss som inte fick sova längre.
Vid St.Eriksbron ser jag en snabbfotad liten sak med blänkande reflexväst. Nice.

Vi drog oss över Tranebergsbron och ut mot Bromma. Över Solnabron och tillbaka. En sväng in vid nya Tvärbanan och depåstopp på Shell vid Ulvsundavägen efter drygt en och en halv timme.
Tillbaka mot Alvik och ut mot Solvik. Rackarns fint därute.
Benen travade på och regenet föll. Inte så farligt men tillräckligt.

Ju längre tiden gick desto fler människor började vi möta och även ett par löpare nere vid spåren vid Solvik.

När klockan var kvart i sju var vi tillbaka vid Fridhemsplan. Anna vände om och sprang mot sitt jobb och jag hoppade på en buss mot Östermalm.
Hoppade sedan av samme buss vid Östra station och joggade sista biten bort mot Lidingövägen.

Blöt, trött och väldans nöjd duschade jag på jobbet och njöt sedan av en stor frukost.

Varför ska man springa mitt i natten då? Eller tidigt på morgonen?
Tja, varför inte? Något måste man ju göra ;)

Hoppade faktiskt över stationspasset med Mona. Det räckte med morgonlöpningen som landade på 2h och 45 min. Vill inte förstöra något inför England.

Imorgon har vi Friskvårdsdag på jobbet.
Då ska jag springa.
Med en karta i handen.
Oh jisses, kan gå precis hur som helst. Tur att LillJansskogen inte är så stor ;)

2 kommentarer:

  1. Vilket pass! Jag har jättesvårt att gå upp så tidigt och träna! Men det måste vara underbart!
    Vilken tur jag hittade din blogg!
    Du är så duktig!
    Tänker länka dig på min blogg om det är ok?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det svåraste är att ta sig ur sängen :) men hade jag inte bestämt med Anna så vet jag att det hade varit ännu tuffare att ge sig ut.

      Ja det går jättebra :)
      Kram på dig

      Radera