onsdag 14 augusti 2013

Sliten.se

Idag var det dags för transportlöpning till och från jobbet igen.
Visserligen har jag fått låna systers cykel, men om jag springer fram och tillbaka så får jag ett "gratis" dubbelpass.

Idag gick det som vanligt rätt segt de första kilometrarna.
Det brukar ge sig hyfsat när jag har kommit över Ulvsundabron.
Men idag var det jobbigt.
Tranebergsbron upp med morgonsolen i ögonen och första flyget på väg in till Bromma (lyckas timea det rätt bra varje gång faktiskt) var lite längre än vanligt.
Dessutom kände jag mig vansinnigt hungrig.
Åt en ganska sen middag igår och sen tog jag en nektarin och ett ägg imorse innan jag stack.
Tydligen för lite.
Valde att korta rundan och ta över Fridhemsplan istället. Då blev det ca 11,5 istället för 14,3.
Men men.

Hemåt bar det vid 5-tiden och jag hade inte fått till eftermiddagens mellanmål, *morr*.
Rackarns arbetsuppgifter som kommer i vägen ibland ;)
Off I went och tänkte i mitt stilla sinne hur tusan det skulle gå med tempoökningarna (2x10 min på valfritt ställe i passet) idag.
Hade svårt att ta djupa andetag och kände mig allmänt orkeslös de första fyra kilometrarna.
När jag sen närmade mig Tranebergsbron bestämde jag mig ändå för att ge tempot ett ärligt försök. (How bad do you want it?)
Det gick tamejtusan mycket bättre än förväntat.
Blev ganska exakt från bron i Rålambhovsparken nästan fram till Alvik.
Tjoho, bara en till nu då....
Sänkte tempot och fick vänta vid rödlyset för att komma över Drottningholmsvägen.
Strax efter jag svängde av in mot Norrbyvägen/Huvudstaleden var det dags för den andra. 
Ville ju av någon anledning ha med Ulvsundabron i ökningen.
OOoooooooooooooh vilken mjölksyra uppför bron. Trodde nästan det skulle komma ut ur öronen.....
Tryckte på i steget och höll i hela vägen och hann fram till bron över pendelspåret innan Ica Maxi.
*Yiack*
Sänkte tempot och fortsatte jogga hemåt.
Väl hemma kraschade jag på sängen efter duschen.
Fy satan.
Tog ett tag innan jag kunde få i mig mat.

Nu känner jag mig sliten, trött och har huvudvärk.
Men är ändå nöjd med mina 25 kilometer idag och att jag höll i tempoökningsdelarna.

Imorgon är det löpfritt. 
Har ett yogapass inplanerat och sen ska jag till Maria K på Atlaspraktiken, då får hon något att bita i.
Stela skuldror.
Betongvader.
Huvudvärk.
Och förmodligen lite annat smått och gott att bända och bryta.

What doesn't kill you makes you stronger....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar