lördag 3 augusti 2013

I midnattssolens och renarnas land

Ok rubriken kanske lät lite mer exotiskt än innehållet i texten kommer vara men ok :)

Befinner mig just nu i Björkliden med jobbet.
Anlände sen eftermiddag efter 5 dagar i Kirunaområdet.
Nu är kadetterna uppe på fjället och jag och tre kollegor har lite uppgifter här samt stå i beredskap om det skulle hända något.

Hela veckan har gått i ett.

Snacka om att gå från 0 till 100.
Semester först, härliga dagar i Kroatien, tillbringade sista helgen i Tallinn med Isabelle och sen pang på´t.
Jag har verkligen gjort skäl för lönen denna månad.

Hursomhelst , efter en dag full med jobb är jag här nu fram till onsdag och har det lite luftigare i schemat.

Tog mig en 70 min löprunda när jag kommit fram för att lufta benen lite.
Rackarns vad vackert det är.
Sprang egentligen rakt upp från hotellet ett tag, satte mig på en stenhäll, tittade på utsikten, funderade över livet, såg en ren som var mer nyfiken på mig än jag på henne/honom, började springa ner, vadade över en fors, sprang lite fel, fick vada tillbaks över forsen, åt middag, snackade skit med kollegor och  nu är det läggdags.


Imorgon flyger vi upp materiel till en depå och därefter sätter jag kurs mot Låktatjakkastugan.

Det blir en bra dag i kungens tjänst :)

Det ligger en björn i min säng....











En nyfiken liten renrackare kom och hälsade på :)





Bäcken jag korsade.
Två gånger....
Orienteringsmiss...







"Trädet" som förmodligen är en snajsig inredningspryl/klädhängare tjänstgör nu som skotork.
Notera texten på väggen :)
Loving it!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar