fredag 23 augusti 2013

Porslinsbuss och DN-galan :)

Tisdagen var som sagt ingen bra dag.
Illamående hela dagen, fick knappt i mig ngn mat fast jag försökte, och slutligen så körde jag porslinsbuss på kvällen.
Vilken befrielse!!
Vaknade glad i hågen på onsdagsmorgonen och tyckte livet var galej, lite matt i kroppen pga energibrist men inget som inte kunde hanteras.
Igår var det däremot dags igen.
Trampade iväg till jobbet efter en halvt ofrivillig sovmorgon, (iof bara 15 min men ändå) och allt var frid och fröjd.
Trodde jag.

Morgonkaffe med kollegorna och sen jobba undan lite.
Harkel harkel, klump i halsen.
Hmmmmm.
Illamående igen, knappt hungrig vid kl 10 trots en, i min värld, liten frukost.

Jag var iväg till sjuksyrran på jobbet och kollade värdena.
Inga problem allt var tipp topp.

Vi var på DN-galan igår.
Så himla härligt!
När vi kom dit vid halv6-tiden var det fortfarande ungdomstävlingar :) Jag blir så varm i hjärtat.
Tänk dig att som 10-åring få tävla inne på en fullsatt Stockholm Stadion.

Anna Sahlene kom och sjöng nationalsången, en liten tår infann sig i ögonvrån hos mig.
Sen var huvudprogrammet igång.

Vi satt i första kurvan, rakt bakom höjdhoppet. Fjärde raden nerifrån.
Sicken underhållning!
Friidrott när den är som bäst.
Merritt, David, Chicherova, Shkolina, Defar, Obiri, Aregawi, Valerie Adams, you name it.
Tror det var 13 medaljörer från Moskva.

Tiden flög iväg och vips var det dags för sista loppet, damernas 800m med Abeba Aregawi.
Hon spydde tre gånger framför oss innan start.
Stackarn, verkade inte alls må bra.

Det hade blivit riktigt kyligt när underhållningen väl var över och jag kunde trampa hemåt och R fick ta den fullpackade tunnelbanan.

Igår var jag på plats och såg världsstjärnor, helgens aktivitet blir lika intressant för det blir roadtrip med bästa Anna G ner till Skövde för att kika på Ultrafestivalen!

Får se om jag kan hålla känslorna i styr.
Förmodligen inte ;)
Återkommer med rapport.

2 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Tack för ditt stöd med voltaren för mitt knä. Även fast det inte var möjligt att fortsätta att springa så var det ok att fortsätta att gå i hög fart. Tack!
    För övrigt så hörde jag flera som sa att du bidrog med positiv energi under loppet. Jag håller med till fullo! Du skickade ut positiva vibrationer!
    Anders Tysk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anders,
      Inga problem, klart man hjälper till om man kan! :)
      Åh vad glad jag blir! Tack! Det blir jag jätteglad att höra.

      Radera