söndag 1 juli 2012

Det däringa SMHI alltså....

När jag kollade vädret igår lovade SMHI regn från ca kl 12. 
Innan dess 18-23 grader. Hm, ok, men regnet kommer ju och det börjar ju mulna på innan det regnar. 
Långpass i 25 grader och solsken tillhör inte mina favoritpass (inser att jag aldrig kommer kunna springa Badwater), men what to do what to do?


Hursomhelst; imorse mötte jag upp Anna G ute vid Ropsten. Tanken var långpass i behagligt tempo. Mellan 4 och 5 timmar beroende lite på vart vi hamnade.


Vi gjorde ett tappert försök att alltid springa nära vattnet. Det gick sådär, men vi hade en rackarns trevlig förmiddag.
Tog vänstervarv på ön, sprang delar av Lidingöloppsbanan, rundade Kyrkviken, depåstoppade på Lidingö Tennishall för att fylla vatten (han bakom disken såg smått förvånad ut), tog oss ut till Gåshaga och några felspringningar senare var vi tillbaka vid Ropsten.
Klockan stannade på 45,05 km, 4h och 22 min. Godkänt med tanke på ett antal felspringningar (någon borde verkligen bara dra en rackarns cykelväg eller löpbar skogsväg längs vattnet runt hela ön) och gång uppför lodräta backar samt ett galant hopp över en orm vid Grönsta gärde (den kan jag inte ta åt mig äran för, det var fröken Annas bedrift).


Inte ett endaste litet moln i sikte och vinden var tydligen också som bortblåst. Jag hade dagen till ära smaskat lite solskyddsfaktor på mina stackars axlar, armar och nuna. Bra där Maria, jag har lärt mig den hårda vägen.
Tror vi lätt hade tagit hem segern i "svettigast-i-kommunen", om det nu hade visat sig att Lidingö kommun hade haft en sån tävling.
Just idag.....
Där och då......
Och vi var anmälda......


Anyway, otroligt trevlig tur med otroligt trevligt sällskap (tror den längsta tiden det var tyst var 3 min i följd).
Det blev en hel del prat om VM, självklart, vi pumpade varandra på erfarenheter, Anna asgarvade åt mina inlagda persikor medans jag fortfarande har svårt att förstå hennes röda ferrari-bilar. 
Hehe, men det är det som är charmen, så individuellt vad som funkar för folk.


Idag är det söndag och vi tvättar, som oftast på söndagseftermiddagar.


Imorrn ska jag hänga på syrran som ska köpa nya skor, hon dissade ju mig i fredags..... jag tror faktiskt jag ska unna mig ett par jag med. Måste som sagt vara den enda ultralöparen i Sverige som bara har ett par löparskor. 
Men men, jag har klarat mig bra hittills, problemet är bara att dessa är rätt slitna, trots att de blev medlem i familjen så sent som i November förra året. Ett gott tecken på min träning antar jag ;) eller dålig kvalitet från Asics, beroende på hur man ser det.....

En jag-försöker-att-posa-nu-men-vet-att-det-blir-skit-men-det-gör-liksom-inget-bild :)

3 kommentarer:

  1. Vad trevligt med långpanna med Anna!! 45 km idag är riktigt bra!!! Själv gick jag på knäna efter6 km... Värme verkar inte vara min grej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kämpigt för oss också. Sol i all ära, men det här var ju tokigt varmt. Som sagt, blir nog aldrig Badwater ;)

      Radera
  2. TACK för idag lilla du! Mer såna här turer!!
    Kram,
    //Anna.

    SvaraRadera