tisdag 3 juli 2012

Jobba jobba joooooobba


Jobbar denna vecka ut och sen är det ledigt som gäller i fyra hela veckor! Lovely, bådar gott för träningen.

När man har arbetsuppgifter som går ut på att underlätta för chefen så blir det ju helt plötsligt lite svårt att göra ett bra jobb när chefen faktiskt har semester. Men men, jag sysselsätter mig och gör sånt där som inte hinns med riktigt i vanliga fall.
Sen händer det att kafferasten blir tio minuter längre, men jag är ständigt on call med telefonen och blocket i högsta hugg.

Jag hinner dessutom klara av en del träning på arbetstid, *underbart*.

Dagens pass blev styrka, börjar känna mig riktigt bekväm med övningarna nu så snart är det nog dags att byta ut programmet, får nog ringa min PT.

Uppvärmning blev 15 lugna minuter på crosstrainern, därefter enligt nedan:

-Benböj (endast stång) 6 reps, 4 set
Hopp 1, spänsthopp vid stång, 4-8 mellan seten
- Benböj (25 kg på stång), 4 reps, 5 set
Hopp 2, hoppreps hopp 20-30 mellan seten
- Frivändning + stöt (10 kg på stången) 4+4+3+3+2+2
Hopp 3, dubbla hopprepshopp mellan seten

Utmaning 1:
- Hängrodd x 20
- Armhävningar x 20
- Omvänt rygglyft bägge benen x 20
- Fällkniven x 20

5 varv, tid 15 min 48 sek.

Efter det slängde jag mig upp på bandet och körde långa intervaller:

- Jogg 500 m
- 1000 m x 5 på 14,5 km/h = 4,1 min/km
- Jogg 500 m mellan
- Nedvarvning; jogg 1000 m

Svettigast i stan och relativt sega ben efter detta vill jag lova.

Känns ändå skönt att jag känner mig bekväm med styrkeövningarna. Visst det är inga 120 kg i benböj som en kollega nämnde att hon tog. Men man får ha i åtanke att jag är ultralöpare ;)


"Impossible is not a fact. Its an opinion." -Muhammed Ali
























2 kommentarer:

  1. Vilket bra pass! Det ska jag köra vid tillfälle! Bra combo med löpning och styrka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är riktigt bra, man svettas floder :)

      Radera