fredag 13 juli 2012

Ryktet säger att....

Det vankas marathon imorgon :) 
*Wohooooo*


Yes indeed, imorgon är det exakt 100 år sedan OS-marathon gick av stapeln i huvudstaden. 
Vem är anmäld? Massa människor och lilla jag och lilla storasyster.


42195m om man vill, OS-maran 1912 var tydligen bara 40km-och-några-hundra-meter, men självklart vill man runda upp till ett riktigt marathon så får man det.


Planen då?
Jo, det är så att jag har ju coachat syster här hela vinter/våren, så imorrn är det dags. Coach skall pacea! :) Kommer bli awesome. Banan är dock lite mer kuperad än "vanliga" Sthlm-marathonbanan, lite oklart på snittider men det löser sig på vägen.


Annars då?
Jo jag har semester, det är skönt. Sover 9-10 timmar per natt, äter jordgubbar i massor och har liksom den där tiden för mig själv som man inte alltid annars hinner med. 
Har min kära mor här på besök, som inte heller är duktig på att sitta still, igår fick hon för sig att dammsuga lägenheten. Mjahaaa, varsågod? :) 


Tog mig ett löppass imorse innan frukost, alltså, om det inte vore för att jag är så jäkla rackarns hungrig när jag går upp, så är det jätteskönt att springa på morgonen. Får jobba lite på det där. Förutom knorrandet i magen så gick passet bra :) 8 relativt lätta kilometrar.


Det är mindre än två månader kvar till VM by the way, (herregud, herregud, herregud), no press, no stress. Jag tränar på och dagdrömmer mig bort och fokuserar på mig själv.


Har redan satt upp nya mål och nya drömmar, vad är vi utan våra drömmar? Nada, zipp, nothing.
Tell you more about in a day or two :)




"Dream it, wish it, do it!"


Pärlan :) 

Besökte Bosön i måndags för att bli tänjd och sträckt av bästa Britta. 

En balja med latte 

Paula Radcliffe hängde på väggen utanför Nike Factory Store i Barkarby  

 :)



2 kommentarer:

  1. Vi kanske ses i spåret imorrn, en kollega har skadat sig och vill låta mig springa... Känns riktigt dumt, men vad gör man inte?!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Nice! Hojta riktigt högt om du ser mig, kommer ha neongult linne, svarta korta tights och chockrosa höga strumpor :)
      Kul!

      Radera