torsdag 5 juli 2012

Semester -1 dag

Sista arbetsdagen imorgon, sen väntar fyra lediga veckor. 


Verkar bli en tung dag, 
- På morgonen: löpning med Åsa från idrottsavdelningen, 
- Därefter finfika; jag bjuder, har bakat cupcakes med polkafrosting (pajjade kaveln samt ett glas under dessa eskapader, grannarna måste dessutom ha funderat vad jag sysslade med när jag var i full färd med att krossa polkagrisarna)


Jag är inte bara snygg, jag kan baka också ;)

- Jobba några timmar, sen flexa lite och sticka till Brunnsviken och simma med Annie, haha, det kan bli en rolig historia. Har inte tagit ett simtag sen jag klev upp ur vattnet på Kalmar triathlon förra året, 6e augusti om jag inte minns helt fel. *Host host*, jajaja, det ska nog gå bra :)


Dagens pass blev lätt distans 70 min plus korta styrkepasset. Hade planer på att runda Brunnsviken, var på god väg också, men en lätt navigeringsmiss ledde mig istället till Norra Djurgården, dock fortfarande längs vattnet så jag hade det rätt bra ändå. 


Bitvis kuperad terräng, benen jobbade på rätt bra, de känns fortfarande lite sega dock och rätt kvavt ute idag så självklart toksvettades jag enligt rutin. 
Hade jobbtelefonen med mig just in case och lyckades drämma av några bilder i farten, lättare sagt än gjort måste jag säga.


Styrkepasset ser ut enligt följande:


- Marklyft x5
- Rodd x5
- Drag till hakan x5
- Frivändning x5
- Stöt x5
- Böj hela vägen fram x5


4 varv på denna serie direkt efter löpningen, med bara stången som belastning.


Adderade på några hopprepsserier efter det, börjar nästan känna mig som Rocky ;)


Efter imorgon är det alltså semester! Woho!

 Vackert!

Tungan rätt i mun.... 

 Happy face

2 kommentarer:

  1. Heeeej du bra pass igen och den där kakan ser ju för god ut!!!!

    Men..... Vad är "böj hela vägen fram"?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som marklyft fast djupare :) hela vägen ner till fossingarna

      Radera