lördag 7 juli 2012

Firade in semester med plask i Brunnsviken

Japp, så var sista arbetsdagen avklarad.


Som sagt så blev det himla tufft :) 
Löpningen med Åsa var en fröjd, goare tjej får man ju leta efter. Dock var det egentligen alldeles för kvavt för våran del och vi led lite där i våra svettpölar.
Det blev en tokfin runda på Djurgården på dryga 10 km innan det var dags för fredagstraditionen på MTS.
Folk sken upp när de kom in i konferensrummet när de såg mina cupcakes :) hehe, goda var de tydligen (tur att det inte vara bara jag som tyckte det).


Jobbade fram till halv 4-tiden då jag slängde mig på hojen (älskar min nya budgetcykel) och drog mig mot Brunnsviken.



Annie anlände kort efter och vi pratade på medans vi tryckte ner våra kroppar i våtdräkterna.
Hon hade ju en bakgrund som simmare medans jag har en bakgrund som, tja, ickesimmare får man väl lov att säga. Dock inte att förglömma att jag faktiskt tog mig igenom Kalmar triathlon förra året (3860m simning, 180,2 km cykling, 42,2 km löpning) :) jag är alltså en löpare som körde en triathlon, så kan vi se det :)


Hursomhelst så var det inte så mycket mer att orda om utan tjo ut i vattnet, brrr, kallt när det trängde in i våtdräkten, men man flyter bra och man blir varm när man simmar. 
Iväg längs viken mot någon balkong som Annie tydligen hade sikte på. 
Själv hade jag sikte på Annies knallrosa badmössa, tur det, mer sicksack än jag simmade igår och det hade blivit korsstygn av det hela.
Men all träning är bra träning och jag tog mig fram till vändpunkten utan större besvär, farten kan vi prata om sen.
Tror jag svalde en liten fisk eller ngt på vägen, ni vet som när man springer och får en fluga i munnen? Så fick jag och jag tror inte att det var ngn fluga.....


Vi bytte några ord när vi var framme, fick tipset att simma "Y-tag", provade på vägen tillbaka och det gick hyfsat bättre med navigeringen faktiskt. Inga korsstygn men några snirkliga moves blev det allt.


Vi mumsade kladdkakemuffins efteråt innan jag cyklade hemåt. NICE!!!



Idag är det varmt, lördag räknas väl inte som semester va? Det är ju vanlig helg.
Anyway, inte speciellt soligt, men jättevarmt, vi var ute och traskade på stan en sväng. Fyndade 6 st böcker på Stadsmissionen, bra där. 
Jag höll på att gå åt av värmen.....
Blir extra salt på maten idag.


Idag är vilodag.
Imorrn blir det återigen långpass med Anna G :) Looking forward to it!
Förra veckan var det Lidingö som fick sig en omgång, imorrn blir det förflyttning ute på Drottningholm och Ekerö :)


1 kommentar:

  1. Hahaa räknas simskola som simmarbakgrund så är jg med! :) jag lärde mig crawla förra sommaren! Vi gör omet snart!!!

    SvaraRadera