söndag 8 juli 2012

En natt med kylklampar och ett långpass på Fornstigen

Inatt sov jag med kylklampar i sängen.
Ja det är helt rätt, såna man har i kylväskan.


Igår när vi skulle gå och lägga oss var det så tokigt varmt i lägenheten att ingenting hjälpte. Att vi dessutom har två fönster i sovrummet och inget av de går att öppna gör inte saken bättre.
Gårdagen var väldigt kvav och vindstilla. Så trots att båda vardagsrumsfönstret och köksfönstret fick stå på vid gavel hela dagen hjälpte det inte ett dugg.


Gjorde kylpaket i påsar med två klampar i varje. En fick ligga under kudden, hjälpte inte så mycket dock, den andra hade jag under täcket. :)


Fick en hyfsad nattssömn iallafall och jag ville vara utvilad för idag var det långpass med Anna G!
Vi möttes upp på Fridhemsplan och tog oss ut mot Drottningholm. Där hoppade vi på Fornstigen, en mycket trevlig skogsled ute på Lovön.
Dock ska vi inför nästa gång ta med oss karta då det blev några turer fram och tillbaka då vi inte riktigt hittade, svårnavigerat verkar vara denna veckas tema!


Stannade till vid en gård och frågade om vägen och så småningom kom vi till Drottningholm där det blev depåstopp vid Pressbyrån. 
Sen hade vi en dryg mil tillbaka till Fridhemsplan. Vi kände tvånget att runda upp till ett marathon så vi tog en svängom på NorrMälarstrand också :)


Tog några minuter på en bänk utanför tunnelbanan tillsammans med en banan och en till cola och pratade av oss ytterligare, som om vi inte hunnit med det de senaste fyra timmarna :)


En glad och svettig/klibbig Maria åter vid Fridhemsplan


Tog mig hemåt där maten var i princip klar. 
Biffar med färskpotatis! Som sagt så kan han min karl ;)


Imorrn behöver jag inte gå upp klockan 06:15, för jag har SEMESTER!!! Inte så att jag är ruskigt utarbetad, men det ska bli rätt skönt ändå faktiskt.
Så imorgon ska jag sova tills jag känner för att gå upp. Sen planera vad jag ska ägna dagen åt :)

Fick ett mms från min syster med nya bilder på mina syskonbarn idag, hehe, Emma (snart 9mån) och Lukas 3 år. 
Emma åt med hela ansiktet och Lukas hade märken som jag trodde var vattkoppor, men tydligen var det myggbett som han hade rivit sönder.


Då blev jag att tänka på hur vår pappa alltid tyckte vi skulle badda Salubrin på myggbetten, det gjorde alltid svinont och brände som satan just med tanke på att fröken Jansson (that would be me) alltid hade (och fortfarande har) en tendens till att alltid klia sönder myggbett så fort de tornar upp.
Men det är lite som med Stopp-och-väx som man kunde måla på naglarna för att man inte skulle bita på de, en avskräckande manöver.


Så tydligen är han släkt med moster iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar