tisdag 31 juli 2012

OS är underbart!

Är det inte härligt med all denna sport på tv? :) I am personally loooooooooooooving it!!! Från tidig morgon, eller ja ok, första sändningen med riktiga tävlingar/matcher börjar klockan 10. Men men. 
Friidrotten börjar till helgen, marathonet genomförs på söndag om inte jag missminner mig? Mamma hade en sån där bra tidningsbilaga med alla tvtider, borde nog ha snott med den när vi åkte från Borlänge.


I övrigt blir jag tokigt irriterad på dessa journalister som envisas med dessa klassiskt dumma frågor som: "Hur känns det?", toppen var väl när de frågade Sara Sjöström om hon kunde sätta ord på känslorna efter fjärdeplatsen på fjärilssimmet. Jamen hur f*******n tror du att det känns? Något som man har tränat inför under fyra år och sen sket det sig. Hur det känns kan man räkna ut med arslet och en bit krita (för att vara övertydlig).


Såg en intervju med den unge boxaren nu på morgonen, hoppas det går bra för honom. En boxare har redan åkt ur, nu har vi två kvar.
Blev alldeles glad i magen av hans hängivenhet och glittret i ögonen när han pratade om hur han har förberett sig.


Fältryttarna har också bra chans på medalj tydligen, härligt, inte för att jag kan ett smack om hästar eller fälttävlan. Men nu är det bäst för de där kusarna och ryttarna att de skuttar över de däringa hindren! Jag håller ialla fall tummarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar