måndag 6 januari 2014

Chickenwings

Nja, ok då, inte kycklingvingar, men däremot så är mina ben inte alls vana vid att springa speciellt mycket terräng och framförallt inte i bergsmiljö som är en av mina utmaningar iår :) kallar de därför för kycklingsspett.
De är rackarns bra då de tuggar på i nästan oändlighet då det är flackt underlag, men de är inte speciellt mjölksyratåliga och klättervänliga än så länge.

Därför har jag tagit tag i det nu och från och med nu så ingår ett rejält backpass samt ett terrängpass i mitt schema.
Jag tänkte att det var lika bra att "göra bort" det värsta passet för veckan i början av den så idag gav jag och R oss ut för att springa ett par vändor upp- och nerför Hagatoppen.

Vi tog en uppvärmningsrunda genom Ritorp först och därefter 5 vändor upp och ner längs grusvägen som går hela vägen nerifrån cykelvägen upp till toppen.

Efter fem rundor tog vi nedvarvningen samma väg som dit för att få någorlunda volym på passet och i tid landade det på ca 90 min.

5 vändor som sagt och det gick bättre än väntat.
Tryckte på både uppför och nerför och försökte hålla andningen i schack.
Små tassande steg uppför och det gick absolut inte fort, men Rom byggdes ju inte på en dag och det är långt till den 4e juli :) (som tur är ;) )

Imorgon är det åter till jobbet och jag har förmånen att spendera första jobbveckan på Försvarsmaktens Elitidrottsläger på Bosön.
Niiice.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar