fredag 31 januari 2014

I shall not be a latmask

De två senaste dagarna har någon form av förkylning drabbat mig.
Tungt huvud, seg kropp, snorig näsa och nysningar med högt decibel.
Igår nös jag, jag skojar inte när jag säger 30 gånger....

Detta har lett till två vilodagar, usch, don't like it.

Det har varit råkallt i Stockholm de senaste dagarna. Riktigt ruggigt och blåsigt sådär så att det går in i märgen.
Brrrrrrrrrrr........
Imorse snöade och blåste det från sidan när jag cyklade till jobbet.
När jag senare skulle hem hade jag tankar på att: dels ta pendeln hem och lämna cykeln på Karlberg, dels föreslå till R att vi skulle köpa pizza till middag.

Men när jag väl stod i dörren så ändrade jag mig.
I-shall-not-be-a-latmask!

Det tar mig, på sin höjd, 20 min att ta mig hem med cykel från Karlberg till Solna. 
Visserligen ger dubbdäcken lite tyngre motstånd, men ändock, 20 min.
Att betala 25 kr (har inget månadskort på SL), för att åka EN station och när jag dessutom får traska strax över en kilometer till pendeltågsstationen först.
Nja, idag var det inte värt det. 

Sen hade jag även suttit inne vid skrivbordet i princip hela dagen så de där 20 minutrarna var välbehövliga av frisk luft när jag visste att jag förmodligen inte skulle komma ut mer idag.

Transportcyklingen är min räddning avseende frisk luft.
Vissa dagar sitter jag inne alla 8 arbetstimmarna, då är det väldigt skönt att få andas frisk luft på vägen till och från jobbet.
För, let's face it, jag är en frisk-lufts-junkie. 
Det finns värre saker att vara beroende av :)

Den där pizzan då.
Ja, i tanken var den god.
Kylskåpet är i princip tomt och ingen "orkade" (latmasksvarning) ta sig iväg och handla.

Jag tänkte; "Är det värt det?"
Funderade i två minuter.
Nej.
Det är det inte.
Vilodag och pizza går inte ihop.

Det blev grönsaksbiffar på kikärter, rödlök och vitlök.
Två morötter och en klick creme fraiche till det.
Lyxade till det med en BEO Green apple till det.

Snajsigt.

Imorgon är det bäst för den här kroppen att den är piggare, då ska det ageras flytthjälp och bäras lådor och härjas.



Inte världens vackraste kanske, men rackarns gott

2 kommentarer: