onsdag 8 januari 2014

Fick jag träningsvärk?

Svar ja!
Onekligen ja!
Förbaskat mycket!
I rumpan!

Satan i gatan.

Det var inte världens skönaste känsla att resa sig ur sängen imorse.
Ok, det har inte varit skönt att varken sätta sig eller resa sig upp på något sätt under större delen av dagen. Trappor har inte heller varit någon höjdare.

Anledning?
Igår körde vi ett pass med Jimmy Ekstedt, tränare för juniorlandslaget i gymnastik...
Det gick en ljudlig suck genom skaran av idrottande militärer på Bosön igår när han berättade vem han var och vad vi skulle göra.
Koordination, balans, stabilitet var ledorden.

Vi fick kämpa.
Totalt ovanligt pass för en löpare (läs jag och några till) och för den delen också rätt ovanligt för den resterande skaran (läs triathleter, skyttar, femkampare och fäktare).
Tjosan hejsan, kul var det och det blev många skratt och desto fler trötta muskler.

Hursomhelst.
Idag var en ny dag och vi fick information om Elitidrottscentret som finns här och deras labb och vad de kan göra där.
Sjukt intressanta grejjer de pysslar med alltså.

Efter det blev det ett spänstpass med en kille som hade bakgrund inom brottning och kampsport.....
Mjaaaaaaaaaa, spänst och snabba muskelfibrer hör väl inte till mina främre egenskaper och jag undrar var träningsvärken sitter imorgon? :)

Efter lunch fick vi iallafall ägna oss åt sektionsvis verksamhet vilket innebär att jag fick till ett löppass tillsammans med några snabbfotingar.
Vi tog oss längs vattnet från Bosön och därefter till stor del baklänges på Lidingöloppsspåret.
Vi hade sällskap i ca 7 km innan jag fick slå av på takten och låta snabbfötterna sticka iväg för att inte gå åt totalt.

Jag löpte sedan vidare i ensamt majestät fram till Lidingövallen, därefter upp till Grönsta (som för övrigt ser sjukt mycket annorlunda ut när det inte är Lidingöloppet) och slutligen vidare till Bosön.
Skrapade ihop strax över 15 km i ett snabbare snittempo än på länge och jag är nöjd med dagens träning.

Resten av kvällen efter en välbehövd middag bestod av kostföreläsning med Linda Bakkman, näringsfysiolog för SOK, riktigt intressant och gav lite att fundera till på.

Imorgon väntar föreläsning om mental träning samt löpskolning.

Life is good.
:)



Såg förresten Malin Ewerlöf idag.
Starstrucked! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar