fredag 24 januari 2014

Dags för årets första tävling

Imorgon bitti bär det av ner mot västkusten och Göteborg.
Denna gång blev det flyg då det var dubbelt så dyrt att åka tåg *weird*.

Trevligt umgänge på lördagen och därefter trevlig tävling på söndagen.
Om man nu kan beskriva en 68km terrängtävling som "trevlig". Nja, det är nog inte rätt ord , men kul ska det bli hursomhelst.

Det blir en tidig morgon på söndag, räknar med uppgång runt 04-snåret.
Start 05.30 och därefter får se vi se vad som väntar.
Målgång på Krokslätts IP i Mölndaal, prisutdelningen skulle vara 14.00 för 68kmklassen, återstår att se om man är imål då.
Målet stänger vid 16.30 och då borde jag ju rimligtvis ha hittat fram.

Yr.no lovar -6 inledningsvis och därefter -4.
Hmmmm, det lutar åt vintertights och förstärkning över det.
Upptill blir det undertröja och jacka från Trimtex.
Jag vill hellre ha min Nathan-vätskerygga istället för vätskebälte (måste ju ändå ha någon form av rygga då det är lite obligatorisk utrustning som skall med, även kartan förtjänar nog en plats, man vill ju inte springa fel,have tried it, partypooper, won't do it again).
Problemet är bara att slangen fryser rätt lätt, får ha den innanför jackan och hoppas på det bästa.
I vätskeblåsan kommer jag ha Vitargo och energi blir lite bars och Snickers.

På fossingarna blir det mina Asics GT-2000 "trailversionen" och med tanke på att jag hade sönder en av mina gaiters häromdagen så har jag inget att täppa till glipan mellan tights och sko med. 
Gummiremmen som ska fästa under skon var tydligen trött och gick av när jag tog av mig skorna efter morgonlöpning med coola Kattis häromdagen. Undrar om en skomakare kan fixa det?

Over and out.

Don't forget to be awesome! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar