fredag 3 januari 2014

Tävlingssäsongen 2014

Nu börjar den stora tävlingsplaneringen sätta sig som smått.

Jag kommer ha tre stora mål (av vilka två är säkrade än så länge), jag finular på ett fjärde men får inte riktigt ihop det då.

Mål nr 1:
Täby Extreme Challenge (TEC 100 miles) 12/4 2014:
Loppet avgörs på en varvbana över 1 mil i skogarna runt Ensta krog i Täby kommun i norra Stockholmsområdet.
Jag har varit där två år i rad men inte tävlat.
2012 var jag anmäld men fick ont i knävecket några veckor innan och beslöt att inte riskera något inför VM det året..
2013 var jag där som support till AnnSofie och paceade henne i tre varv under natten.
Men iår kommer jag stå på startlinjen och träningen kommer vara hård och jag satsar högt.

Mål nr 2:
Salomon X-reid Hardangervidda, 123 km 4-6/7 2014:
Ett äventyr i, för mig, rätt så ny terräng.
Jag och Emelie Andersen kommer springa som lag i detta fantastiska lopp (utefter vad jag har läst och sett på hemsidan ialla fall :) ), som sträcker sig 123 km över Hardangervidda i Norge.
Tuff terräng och detta innebär att det kommer bli en och annan timme slalombackelöpning för min del för att träna upp mina små kycklingsspett till ben. De är inte så vana att springa kuperat och ännu mindre i berg.
Men skam den som ger sig :)
Ser fram emot detta otroligt mycket!

Mål nr 3 (lite osäkert än så länge):
Militära VM i marathon.
Om jag sköter mina kort rätt så kommer jag springa marathon i Holland i början av Oktober.
Jag skulle jättegärna göra ett bra resultat på marathon och jag tror att träningen i början av året kommer att gynna mig i den satsningen.

I övrigt så satsar jag på att lägga in styrketräning för att stärka min kropp ytterligare under året.
Samtidigt som jag kommer fortsätta med yogan som gör under för min kropp. Både för min rygg i och med bålträningen, samt för smidighet och rörlighet.

Övriga lopp som än så länge är inplanerade är men som kommer att passera som inslag i träningen är:
- Sandsjöbacka trailmarathon 26/1, 64 km 
- Stockholm marathon, 31/5, 42,195 km

Sen letar jag lite efter ett 24h att springa. Jag vill gärna ha ett sådant lopp nästa år, men just nu hittar jag inget som direkt passar in i planeringen.
Får leta vidare med ljust och lykta.

Vet ni något annat kul lopp så är minst några mil så mottages gärna tips :)
Tävling är ju den bästa träningen!



2014, 
BRING-IT-ON!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar