söndag 19 januari 2014

En väldigt kall minusgrad...

Igår hade jag ett jäkla flyt. När jag väl hade kommit ut....
Det blev en sen lunch och sen tog jag mig en tupplur på en halvtimme :)
Det var rätt motigt att ta sig upp ur soffan sen kan jag lova. 
Bara att byta om (det brukar kännas bättre då) och ut med de där små kycklingspetten.
Det tog några kilometer innan jag hittade mig själv men sen gick benen som aldrig förr.

Jag tog en uppvärmningsrunda runt Ritorp (knappt 4 km) och sen mot Hagatoppen.
Sen vet jag inte riktigt vad som hände men helt plötsligt var jag på väg upp för sista gången. 
Gjorde fem st omgångar upp och nerför backen.
Det var snöigt men inte speciellt halt. Försökte trycka på utför och hålla pulsen uppe.
Kycklingspetten gick av sig självt och hjärnan kopplades bort.

Tog en kortare väg hem (1,5 km) och trodde spetten skulle vara helt slut men de pinnade på som aldrig förr. :) yiiiiiiihaaaaa!

Idag tog jag mig ut till Täby för att springa TEC-spåret och börja finula på en strategi inför vårens stora mål.
Jag tror jag sprang hyfsat rätt (behöver dock sällskap nästa gång för att säkerställa detta).
Dock så var det jäkla mycket snömodd och mina spett, som gick av sig själva igår, ville inte alls vara med och leka idag.

Temperaturen sa -1 och jag hade vintertights, gaiters, långärmad funktionströja, vindjacka, pannband och vantar.
Det måste ha varit den kallaste minusgraden i mannaminne.
Brrrrrr så kallt. Kall om armar och mage.
Bytte om efteråt till torra kläder innan jag tog bussen hem men frös ändå som en liten gris.
Tur att det finns varmt vatten i duschen :)

Jag är sådär nöjd med veckans träning.
Trippen till Boden orsakade ett hål i statistiken då -22 och kvällsjobb inte direkt inbjöd till träningsmöjligheter. 
Jag hade iochförsig chansen till ett morgonpass på torsdagen, men då vaknade jag med en ond rygg som inte ville ut i kylan och valde att lyssna på den.

Nu tar jag nya tag inför nästa vecka.
Jag planerar lite transportlöpning till jobbet, har faktiskt en löpardate med Katarina (hon gillar rosa lika mycket som jag ;) ) backpass igen (hoppas spetten är lika medgörliga som igår) och sen är det ju tävlingsdags till helgen så det blir veckans terrängpass.

Sandsjöbacka Trailmarathon står på schemat, vilket innebär 68 km som skall besegras.
Det blir skoj :)




2 kommentarer:

  1. Vi syns nästa helg, ska bli kul. Får se om jag försöker haka på om jag har det tempot i kroppen efter alla långsamma men njutningsfulla pass med Annelie. :-)
    Vi ska försöka få till ett TEC löpning innan tävlingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för tusan det vet jag att du har, vi kan ju sällisa oss fram på den däringa banan ifall man skulle halka ner i något hål eller så, bra att vara två :)
      Ska bli skoj, aptidig uppgång men sånt man får ta :)

      Radera