torsdag 2 januari 2014

2013; My side of the story - del 2

Juli;

Juli var månaden som jag hade semester, 4 veckor blev det iår. Inget att klaga på, jag blir lätt lite rutinlös och halvstressad när jag är borta från jobbet så länge.

Började med att åka upp till Borlänge och sen vidare till Vansbro för att springa Vansbro marathon
95% terräng vilket är ungefär tvärtom mot vad jag brukar tävla på :)
Kroppen var med mig denna dag och jag landade in på en tredjeplats på 3:48.
Väldigt nöjd med den dagens insats!

Efter en vecka åkte vi vidare till R.s föräldrar nere i Skövde.
Solen sken som aldrig förr vissa dagar, dock inte när jag fyllde år då regnet stod som spön i backen.
Det hindrade mig dock inte från att fira med en halvmara med fina Annelie.

Jag kommer inte ihåg det just nu men det var ju rätt varmt vissa dagar i somras.
Som den dagen jag och Anna G myslöpte in till Stadshuskajen för att välkomna Kristina och Carina hem från deras äventyr (de sprang från Istanbul till Åbo och paddlade sedan över till Stockholm).
Samma dag gick jag, R, syrran och J på Iron Maiden på Friends Arena. 
A-W-E-S-O-M-E!!!

Vi hade hyrt en lägenhet i Kroatien där vi spenderade 10 sköna dagar.
Jag ägnade mig åt semesterträning som gick sådär, jag och värmen är inte några bra vänner.
Hade ett litet äventyr som blev värmeträning deluxe! på ön Brac.
Semesterträningen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, dock fick jag in några yogapass som alltid är lika skönt.



Augusti:
Månaden började med kadetternas sommarverksamhet.
Jag följde marktäten och befann mig således i de norra delarna av Sverige under två veckors tid.
Kiruna/Kalixfors/Björkliden.
Det var två stressiga men väldigt fina veckor.

Jag fick en långtur på fjället som tog lite längre tid än beräknat och inleddes med ett magplask i bäcken.

Åter på Karlberg och jag hade en period där jag verkligen kände mig som en blobb.
Det löste sig dock och jag fick lite ny energi ett tag innan jag åkte på illamående av världsklass och några dagar följde med någon konstig åkomma jag fortfarande inte vet vad det var.

Vi gick på DN-galan där det var massa stjärnor med, kvällen gick tokfort som vanligt.

I slutet av månaden åkte jag och Anna G på roadtrip för att kolla in Skövde Ultrafestival där persen bara avlöste varandra.

Sista dagen av augusti var det kasst väder och jag drämde till med det bästa passet på länge.



September:

Helt ärligt så vet jag inte vart September tog vägen.
Det mesta fokuserades mot Grenå 24h som jag skulle springa i mitten av månaden, i övrigt vet jag inte riktigt vad som hände. (tur då att det finns bloggarkiv).

T.ex. distansträning och barndomsminnenGrenå 24h, och lite filosofi.



Oktober:
Oktober däremot minns jag. september flög ju förbi men Oktober gick lite långsammare.

Inledningsvis så sprang jag Tjurruset i rosa kjol, mest för att jag kunde.

Det skulle återigen tävlas på 10 km på jobbet. Ingen bra dag.

Jag fick ett hål i plånboken när jag tog beslutet att äga mer än ett par springskor.

Jag konstaterade att jag är löpare.

Min systerdotter fyllde två år och jag passade på att få till ett långpass med Laila i Borlänge.

Jag tänkte att jag skulle träna lite inomhus men det slutade bara med att jag var blev ännu mer övertygad om att löpband inte är något för mig.

Jag spenderade en tokigt rolig helg i Skåne hos mina rackarns goa Isabelle.

Sammanfattningsvis hann jag ändå med en hel del i Oktober, månader ska inte flyga förbi sådär som september gjorde, fy på dig.



November:

Åter i Borlänge och distanspass med Laila och så råkade jag återigen ut för det där oförklarliga illamåendet och energilösheten.

Jag laddade inför Bislett 24h, men allt annat gick i 150 och till slut sa det stopp och jag var tvungen att ta mig en funderare.

Vi började äta vegetariskt en dag i veckan och så blev det blixthalka över en natt och jag klotade med cykeln och fick ett hål i knät.

Jag sov en hel del och analyserade detta och lite annat.

Jag påbörjade min Kostrådgivarutbildning och träffade en massa nya, härliga människor under den kursen.

Konstaterade att jag inte är duktig, utan grym.

Räknade ner dagarna till Bislett och förberedde mig in i det sista.



December:
Firade in första advent med att springa i katakomberna under Bislett.

Efter tävlingen tog jag först en veckas helvila och sen säsongsvila som egentligen varade fram till nyår.

Hade ett moment och blev rätt djup för ett ögonblick.

I slutet av året försökte jag planera inför nästa säsong.

Tog lite extra hand om mina fötter.

Jag blev MOSTER för tredje gången! :)

....och började skriva del 1 av mitt 2013.

tjohej dålig hållning

Summa summarum då i lite random ordning:

Detta har hänt:
- Jag sprang 3 st 24h-lopp, 2 st marathon och 1 övrigt ultralopp
- Jag supportade på 3 st ultralopp
- Jag utbildade mig till kostrådgivare
- Jag började nytt jobb
- Jag tränade mer än 2012

.........och en drös med andra roliga saker.

Nu blickar jag bara framåt och 2014 kommer förhoppningsvis toppa 2013!


Dont't forget to be awesome!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar