onsdag 30 maj 2012

Dan före dan före dan före dopparedan

Eller? Hur blev det där nu?

Jaja, ni förstår vad jag menar iaf :)

Onsdag kväll, ännu en dag har flugit förbi och ännu ett träningspass har avverkats. Got to love it!


Idag gällde styrka och lätt löpning med Kommendören.
Jag kände i kroppen redan på uppvärmningen innan styrkan att den kändes lite sliten, därför var jag extra noga med tekniken.
Mitt andra styrkepass är lite kortare då det ska kombineras med ett löppass och lyder enligt följande:

DEL 1:

Mark
Rodd
Drag till hakan                   5 st. på alla, göres under en följd.
Frivändning
Stöt
Böj fram
Gör 3-4 varv använd enbart stången som belastning.
DEL 2
HOPP 1
4-5 SERIER, KÖR TILLS DET KÄNNS LAGOM I VARJE SERIE.
HOPP 2 VÄXLA MELLAN 2 HOPPSÄTT
HOPP 2 MED FÖRFLYTTNING
HÄCKHOPP 3 – 4 ST
4 VARV MED VILA MELLAN VARJE VARJE 

Yes, efter det bytte jag skor och vi drog en väldigt lugn runda, lugn för mig vilket var skönt med återhämtning och lite fortare för Kommendören, han kämpar på riktigt bra och till hösten hoppas jag att han har sänkt sin mil-tid.

På vägen hem stannade jag till på Stadium på Kungsgatan och köpte mig ett hopprep, de som fanns på gymmet hade sett sina bättre dagar tyvärr, får upplysa Idrottsavdelningen om det.
Sprang även på en löpartröja från Nike som var nedsatt nästan 50%, superskön, och den var ROSA haha, den fick följa med hem :)

Fram till Doppardagen kommer jag att ta det lugnt och följa några enkla riktlinjer:

- Lugnt YOGA-pass imorgon, sträcka ut och känna att kroppen följer
- På fredag skall jag på översyn hos naprapaten, skulle egentligen varit dit igår men blev ombokad
- På fredag skall jag även hämta nummerlappen och kika lite på mässan
- Kolhydratladdningen har börjat idag, jag kör på Vitargo Electrolyte +, har funkat bra för mig tidigare så jag kör på det jag känner igen
- Vila och försöka ha det bra, eventuellt jogga en väldigt kort bit på fredag för att känna om benen är sugna, när jag märker att de är det så är det dags att sluta
- Dricka lite extra vatten och få i mig lite extra salter och mineraler
- Packa väskan dagen innan, dubbelkontrollera att startbeviset är med
- Ladda mp3.n
- Försöka komma i säng tidigt och få minst 8h sömn natten till lördag.


Hur jag ska lägga upp det på själva tävlingsdagen återkommmer jag med imorgon :)

Svettig och snärtig i gymmet :) 


Sturegatan, med Stadion i bakgrunden, sista motlutet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar