tisdag 29 maj 2012

Har ni fått era 7 kramar idag?

Som jag skrev tidigare så tror jag på beröring, läste för ett tag sen att man som människa behövde 7 kramar om dagen för att må bra mentalt och vara hel som människa. Dessa kramar skulle komma från en annan människa som hade en god känsla i sina kramar. Om det inte fanns en människa att tillgå så gick det bra med djur, helst hundar, lite svårt att kramas med en guldfisk kan jag tycka, eller en boaorm, den skulle iochförsig kanske inte ha något emot lite kramar, that's kind of their thing you know :)
Tog 2 av mina imorse, resterande 5 och några till nu när jag kommit hem från jobbet.

Sicken lyx att faktiskt få bo tillsammans och kunna ta kramar lite när man vill <3

Idag är det ju tisdag, which means STATIONSPASS med MONA :) woho!!!
Sista passet för "terminen",  så skam den som ger sig, hon hade matat fullt med övningar på programmet och fler varv än vanligt.
Klassisk 45/15 var upplägget och övningarna kommer nedan:
- TRX-rodd (ständigt återkommande har jag märkt)
- Kettlebellsswing
- Ligg-på-golvet-och-flytta-vikt-runt-kropp
- Spark på boxsäck/upphopp
- Ålning på tå framåt samt bakåt (jävlarimig, denna övning är inte att leka med)
- Enbenshopp upp på bräda
- Armhävningar med fötterna på pilatesboll
- Benböj+hopp+kasta-medicinboll
- Burpee + armdrag med hantel

Efter 4 varv med detta upplägg var jag som en klubbad hälleflundra, platt på golvet alltså...
Det kändes i kroppen att jag hade kört styrka igår, men jag kunde inte låta bli att ta i lite extra (det lilla som gick), det var ju sista gången. Det är denna Mona som kör stationspasset. Värt en kik!

Körde stationspasset i löparkjol dagen till ära, snärtigt som aldrig förr


Imorgon är det återigen styrka samt löpning, har lovat Kommendören att rasta honom några kilometer :) tar nog några extra själv sedan.

Efter jobbet träffade jag härliga Nanna för en snabbfika och lite prat inför lördagen. Hon ska köra sitt första Stockholm marathon. Vi gick igenom det mesta från mat till kläder och banan och Ångtvättbilen :)

Snart dags att krypa ner, kanske läsa en skvätt och ta sig en sista kram för att sen vakna upp till en ny dag.

"Oh, the sun'll come out, tomorrow, bet your bottom-dollar that tomorrooooooow, there'll be sun", (hoppas det iallafall, prognosen verkar dock inte så lovande, men med sol i sinnet blir man brun inne, som Rudolf sa......eller ngt.....

Tjoho!!! Kolla vad jag hittade på vägen till jobbet :)

Mina underben samt de två par springskor jag äger, lite hype nuförtiden med otaliga antal och varianter på dojjor. Måste också meddela att mina Mizuno (till vänster) f.r.o.m. nu är degraderade till inne/gym/alternativ-träningsskor, så that leaves me med mina älskade Asics :)  

Vackert på Grev Turegatan, luktade rackarns gott också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar