tisdag 8 maj 2012

Spyfys och fartlek

Inför dagens stationspass kände jag mig inte jätteladdad, hade haft en ganska seg dag på jobbet fram tills det var dags att byta om.
Men väl nere i salen kunde jag inte undgå att komma i stämning då den alltjämt glada Mona möttes oss med ett leende.

Uppvärmning, pulsen gick igång, kändes att det skulle bli jobbigt. Saken blir inte bättre av att det är dålig ventilation så svetten dröp redan efter några minuter, got to love it.

Vet inte riktigt vad alla övningar har för snajsigt namn men here they are:

Kettlebells swing/ benböj + lyft över huvudet
Djupa benböj + kast med medicinboll/ålning över golvet
"Ligg-på-mage-och-flytta-vikten-runt-kroppen"/Burpees
Spänsthopp på bräda ihop-isär-djuuuupt/armhävning-flytta-i-sidled-armhävning
Rodd med egen kroppsvikt i TRX-band/planka-lyft-hantel-rakt-ut-i-sidan

30 sek jobb
10 sek vila
2 set på varje övning
2 övningar på varje station

Efter första varvet var det jobbigt.
När det var två övningar kvar på andra varvet höll både jag och Svensson på att kräkas.......på riktigt.

Självklart avslutade vi med lite extra mage.
Tadaaaaaaaaaaa vad härligt, kräkänsla igen

När jag kom upp till kontoret igen lade jag mig helt sonika på mattan och dog lite inombords, citat Stabschefen när han såg mig; "Kom igen nu för fan, så jobbigt kan det inte vara". :) jo Överste, det var det faktiskt.
 Men det var precis så det skulle vara, annars hade det inte varit någon mening med det.

När jag hade återhämtat mig/jobbat vidare ;) en timme så var det dags för nästa pass.
Hade lovat Nanna att köra lite fartlek ute på Djurgården. Tjohoooo vad jag var sugen på det...... :)
Kände mig inte överladdad men det blev jag när vi väl hade värmt upp. från Djurgårdsbron till Djurgårdsbrunn.
Därefter körde vi tempoökningar på 1min-jogg 30 sek-2min-jogg 1min-3min-jogg 1,5 min- 4min-jogg 2 min-4min, sen körde vi mystempo resten av rundan och pratade av oss.

Tog cykeln hem och kände mig glad och nöjd men skittrött som en liten bäver, antar att de är trötta ibland....

4 kommentarer:

  1. Jösses låter som en riktig genomkörare, vad härligt!! Visste inte att du hade blogg! När började du med detta? pöss på dig pluppis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det kan jag lova :)
      Oj, inte så länge sen, några veckor?

      Radera
  2. Funderar just över hur man ligger på golvet i enskild ställning när en överste uppenbarar sig och tilltalar en. Eller flyger man upp till stående som en ren reflexrörelse?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag låg faktiskt kvar :D Börjar blir rätt van vid de däringa högdjuren nu ;)
      Har ju en Amiral som närmaste chef :)

      Radera