fredag 4 maj 2012

Igår var jag trött.....

Igår blev en väldigt lång dag. Upp 04.30 (verkligen för tidigt för min del en helt normal torsdag). Agerade chaufför ut till Arlanda, det är tydligen 24 grader på Kreta.......anlände till jobbet vid 06.30, även detta för tidigt, men vad gör man inte för att jobba in lite flex (himla konstigt det där, går så fort att bli av med flex men så mycket svårare att bygga upp ;) ).

Igår skulle även en liten idrottstävling gå av stapeln på jobbet som jag hade dragit ihop. Det var några tappra själar som tog sig ingeom Burpees-tävling, ålningstävling samt träskhinderlöpning/igenkänningskunskap med ett gott mod och ett gott resultat, mycket uppskattat och jag var glad i magen igen :)

Full fart på jobbet hela dagen och efter jobbet hastade jag iväg på ett ärende, hemma vid 7snåret, maten stod på bordet (jag har väl en alltför underbar karl va?) sen stendog jag i soffan framför Djursjukhuset och rörde mig inte resten av kvällen tills jag stupade i sängen vid 22blecket.

De kommer inte ofta de där dagarna, men när de väl gör det tycker jag det är ganska jobbigt. Man har haft en fullspäckad dag, energireserverna är låga och då kan jag faktiskt hoppa över träningen.
Jag hade inte gjort det till ett bra pass ändå och just där och då så kändes det skönt att inte träna. Man behöver som sagt sina vilodagar och kroppen måste ha en ärlig chans att ta till sig träningen, det känner jag att den inte hade gjort om jag hade tvingat ut mig själv igår.

Idag däremot, ska jag avsluta arbetsveckan med ett intensivt styrkepass eller något annat äckligt jobbigt samt en mil eller två på pigga ben! :)

Imorrn är det som sagt Kungsholmen runt, woho, ska bli riktigt kul, alltid skönt att känna stämningen runt ett lopp. Känna doften av linnement och svett, insupa den förväntningen som löparna har innan och få kolla när täten kommer och beundra deras löpsteg, mycket bra lördagsnöje!

Förresten, varför är inte jag anmäld?

Ska se till att pumpa cyklarna så vi kan hojja dit och heja. För övrigt är ju cyklister i Stockholm nästan lika livsfarliga som bilisterna. Eller så är det en vanesak.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar