måndag 7 maj 2012

Rödljus deluxe

Hur mycket jag än tycker om att cykla till och från jobbet kan jag inte låta bli att tycka det är irriterande med dessa otaliga rödljus som kantar min väg till arbetet. Visst, det är väl bara att acceptera att man numer bor i Stockholm, men ändå....bara att ta ett djupt andetag och inte hetsa upp sig, sånt jag brukar vara bra på....

På vägen hem, efter min härliga löprunda, stannade jag säkert 10 gånger för rött ljus. Mer än vad man kan säga om mina medcyklare, hallåååååå trafikregler!!!! Vissa körde mot rött, svängd kors och tvärs, shit, cyklister kan man då inte lita på.

När jag kom hem var middagen klar. Ugnsstekt lax och broccoli :) smarrigt värre, det bästa var nästan att det blev tre matlådor av resterna :)
Han kan den där herr Jungbeck <3

Nu till mitt eget lilla kvällsnöje, lakritste ur den kanonfina presentpåsen jag fick av Carina :)

Imorgon är en annan dag och då är det stationspass på jobbet som följs upp av långa intervaller med en god vän. Får man gå och lägga sig nu så det blir morgon snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar