onsdag 23 maj 2012

Stark, starkare, Maria?

Lämnade ju som sagt cykeln på jobbet igår och promenerade hem, vilket således ledde till att jag fick promenera till jobbet idag, det gjorde inte så mycket. 14 grader varmt redan när klockan var 7 och solen sken från en klarblå himmel.

Betade av några arbetstimmar och begav mig sedan ner i gymmet. Körde ju igång med styrketräning i vintras men den senaste månaden har jag tappat inspiration och motivation (kan det ha något att göra med solen som skiner och att man numer kan springa i kortbyxor och kortärmat ute?).
Hursomhelst har min PT nu lagt upp ett program för de kommande två veckorna så att jag ska hitta tillbaka till rutinen. Bra gjort!
Vi hade ett långt samtal och kommer testa lite nya grejjer.

Dagens pass blev:
- Benböj med lätt stång (uppvärmning) 4 set, 6 reps, med lätta hopp mellan seten
- Benböj med belastning (30 kg) + lätta hopprepshopp mellan seten, 4 set, 4 reps
- Frivändning-stöt med bara stången som belastning (jobbar fortfarande på att sätta tekniken) + kraftfulla spänsthopp med hopprep nmellan seten 6 set, 4 reps

Pulssekvenser:
- 10x hoppchins (kan inte göra riktigt än så jag hoppar upp till stången och håller emot på vägen ner)
- 5x boll-hjulet-stång (rak som en planka på pilatesboll, dra sig upp mot en skivstång och hävning upp på raka armar)
- 10x omvänt benlyft (lägg dig och en pilatesboll på en bänk, benlyft upp mot taket)
- 5x hela situps, från raklång och upp

4 varv, tidtagning på varje, jobba mot tiden

Sekvens 2:
- 15x hängrodd, benen på boll, häng i stång, dra kroppen upp mot stången
- 10x hjulet på knä
- 20x "Hunden"
- 10x benlyft

4 varv, tidtagning på varje , jobba mot tiden.

Efter det passet körde jag Boll-corepasset, det var jobbigare idag än vanligt.
"Långsamt långsamt, de små musklerna jobbar", jotack, det gjorde de.

Men nu känner jag mig taggad att fortsätta styrketräningen, jag nämnde ju förut att jag kände en skillnad i frekvens i steget, tror jag har styrketräningen att tacka för det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar