tisdag 15 maj 2012

Nästan spyfys och en slalombacke

Tyvärr vaknade Nanna med ont i halsen idag så vi fick inte äventyra tillsammans.
Tanken var ju att jag skulle ta med henne till Hammarbybacken där Stockholms Långdistansklubb hade sitt återkommande arrangemang "Rogers bergstävling", vilket innebär 5 gånger uppför Hammarbybacken, nerför andra sidan, runda och sen så var målet uppe så totalt 6 st stigningar. Nu missade hon detta spektakulära arrangemang men det hindrar mig inte från att dra ut henne på något annat roligt äventyr nästa vecka :)

Stationspasset då? Jo, det gick bra, ingen kräkvarning den här gången men jobbigt var det.
Körde samma upplägg som förra gången; alltså x2 på varje övning, två övningar/station och 30/10.

-Burpees med grodhopp/ålning
- Kettlebells swing/squat med rak arm
- TRXrodd/statiskt rygglyft
- Planka på hantlar+sidlyft/utfallshopp med vikt
- håll-pilatesboll-mellan-fötterna-sänk-benen-mot-golv/armhävning med fötter på boll

Jobbigt, men inte spyjobbigt....varken jag eller Svensson mådde illa ;)

Efter jobbet hojade jag iväg mot Hammarbybacken, fram med en gammal nummerlapp, fick banan förklarad och sen bar det iväg.
Tjena, pulsen upp i 300 direkt och jag flåsade som en annan alpget.

1:a varvet - asjobbigt, hur fasen tänkte jag när jag sa ja till det här?
2:a varvet - inte lika asjobbigt, bara tokjobbigt, pulsen och flåsandet inte lika frekvent
3:e varvet - nu började  ultrabenen komma igång, I'm lovin it, fortfarande tungt uppför (konstigt annars?) shit nu har jag ju gjort hälften!
4:e varvet - hallååååå lugna puckar, känner mig stark
5:e varvet - mäh, det är ju slut snart :( kan vi inte hålla på lite till?
6:e stigningen - mjölksyra på hög nivå och spurtstrid!

Tog det lugnt första varven och efter drygt tre varv hade jag kommit igång, då hade även Carina anslutit och stod på toppen och hejade :) tänkte frekvens frekvens frekvens, både uppför och nerför.
Blåste satan på toppen, övriga banan var det vindstilla.

Taktiken var att försöka dra på rätt fort nerför, trots att jag inte är särskilt bra på att springa varken uppför eller nedför så kändes det rätt ok. Mina ultraben tuffade på.
Till slut var det dags för sista stigningen, då hade jag precis passerat en kille som jag hade legat jämsides med.
Jag var före upp i backen, Sabatons "Primo Victoria" ljöd i mina öron och jag trampade på i takt till musiken uppför backen.

När det var tio meter kvar är han plötsligt jämsides med mig, springandes, hasplar ur mig ett "heeeelvete" när jag märker att han nästan är förbi mig, det blir spurtstrid som jag går vinnande ur :)

Jag vann damklassen, haha, mötte svårt motstånd i och med att jag var enda tjejen med. Men lika glad för det är jag men gladast är jag för att priset för vinst i dam och herrklassen var en gratis startplats till Sörmland Ultramarathon, man tackar! :)




Slutsats, en tisdagkväll i en slalombacke är inte fy skam :)


Varning, bildbomb kommer:

 Shit vilken pose :)


 Fokus fokus fokus


 Här märker jag att han är på väg förbi


Men icke sa nicke :)




5 kommentarer:

  1. Härligt Maria!! Kul att ses och att du fastnade så bra på bilderna! Krampårej!! :)

    SvaraRadera
  2. YEAH!! Jag vill med nästa gång :D

    SvaraRadera
  3. Fan, du är heeelt makalös sis. =) !!!!!!
    //Big-sis

    SvaraRadera
  4. Jeezes vad coolt. Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  5. Grattis till segern, kul med eran spurtuppgörelse, var ju faktiskt bara den.
    Och Miranda klart du ska vara med nästa gång

    SvaraRadera