söndag 13 maj 2012

Myslångpass med inslag av shopping

Huvva vad längesen jag skrev nu :) hehe, nja, kanske inte så länge sen. Men fullt upp på jobbet, tjänsteresa och försöka ta hand om det sista av flyttkaoset leder till icke-bloggande. Men nu är jag back on track.

Således blev det en rackarns fin långrunda idag. Började med att leverera blommor till en äldre general som fyllde 75, tog alltså pendeln ut till Solna, droppade the flowers och började sedan lubba längs en cykelbana. Hade liksom inte så stor koll på vart den bar men vad gjorde det? Solen sken och jag hade hela dagen på mig.

Efter några turer hit och dit fann jag mig själv nere vid Råstasjöarna, rackarns trevligt såg det ut att vara så jag tog mig ett varv. Vidare sedan ner till Sundbyberg, drog en chansning att Miranda var hemma, tänkte hon skulle hänga på ett tag, men hon var ute  på hojen. Inte för att jag trodde att hon satt inne i lägenheten och ruttnade en vacker dag som denna, men chansa kan man alltid.

Tänkte att jag springer mot Bromma, det ligger ju här ngnstans. Mycket riktigt, strax efter min orienteringstanke så var jag i princip framme vid Bromma Blocks, tänkte smita in på XXL Sport och Vildmark och uttöka mitt strumpförråd. Tyvärr var mina favvisar slut, hittade däremot två par fina Nike-löparstrumpor inne på Stadium, tryckte ner de brevid vätskeblåsan i ryggan och drog vidare (betalade självklart för mig först ;) ).

Nu började jag få slut på vätska (rackarns varmt = en rackarns törstig Maria), så jag tog ytterligare ett depåstopp hos en av syrrans polare i Traneberg.
Rullade sedan nedåt Kungsholmen och följde vattnet fram till Västerbron. Kändes konstigt att springa den från andra hållet men det gick bra ;)
Rundade halva Söder, upp längs Götgatan och dryga två och en halv timme efter jag startat var jag hemma igen.
Lång välbehövlig stretch, en liten efter-tränings-drink (mjölk, ägg, havregryn, bär) en dusch på det och sen slängde jag ihop en rackarns god kycklinggryta.
Benen kändes pigga idag, kände ingen stress och tittade knappt på klockan. Dock vet jag att jag skrapade ihop drygt 28 km.


Det är bra med såna pass ibland, vissa pass vill jag ha koll på tider, veta hur fort jag springer, men ibland måste man bara leva! 

Nästan samma färg på skorna och efter-tränings-smooothien :)
Kycklinggryta och broccolli, *namm namm namm*


Imorgon väntar en ny vecka, nya utmaningar och nya mil att erövra!

Imorrn ska vi ut och segla med jobbet :) tjoho, jag som är en sån båtmänniska , *not* 

Blir nog bra ändå, bara jag lyckas hålla mig på båten och inte dratta i vattnet, tur man kan simma i såna fall :)

Denna läser jag för tillfället, inte hunnit så långt än men rackarns bra so far

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar