torsdag 31 maj 2012

"I am made of everything that got me to the start, not just the next 42,2K"

Torsdag kväll, imorrn är det fredag which means dan före dopparedan , wheeeeeeeeeeeeeyyyy!!!!


Idag har varit en bra dag, har b.la. haft samtal med chefen, ett mycket bra sådant, har en väldigt bra chef :) me happy!

"I am made of everything that got me to the start. 
Not just the next 42.2K"

Så vad är min plan för lördagen då?
Jo.
Såhär kommer det gå till ;)

- Klockan ringer ca 8:30, snoozar minst en gång och stjäl en kram eller sju innan vi går upp

- Frukost, inga konstigheter, kör på som vanligt med gröt, ägg, banan, en apelsin, lite kaffe, tar det lugnt

- Pratar igenom dagen lite med mina gäster, bästaste Isabelle och hennes bättre hälft kommer ju upp och ska sova hos oss :)

- Kollar igenom ryggan som jag packat på fredagskvällen och kollar att allt är med.

- Tävlingsoutfiten är enligt rutin: korta kompressionstights, rosa kompressionsstrumpor, tävlingslinnet från "Team UltraSweden LK"

- Sätter upp håret och tar några extra hårspännen, inget tok som flänger i ögonen

- På med överdragskläder, en extra tröja och extra strumpor och en vattenflarra ner i ryggsäcken och sen iväg; jag gillar att vara på plats minst en timme innan, för att känna in atmosfären, gå på toa och nervöskissa minst två gånger, och hinna värma upp på ett bra sätt och komma in i flowet

- Möta upp syster och mamma (coach) på Östermalms IP och fippla rätt på allt

- Lämna in överdrag i rätt fålla

- Kommer börja värma upp strax innan halv 12, därefter iväg mot startfållan så jag är där vid 11:45

- Det verkar ju komma regn på lördag, så en sopsäck med hål för huvud och armar är att rekommendera, lätt att slänga av i startfållan sen

- Starten går kl 12

- Första och andra kilometern kommer gå fort, för fort enligt rutin

- Vid tredje, fjärde ngnstans kommer jag komma på mig själv och lugna ner mig

- Vid femte, sjätte, sjunde kommer jag ha hittat flytet och förhoppningsvis den där goa magkänslan jag gillar, (ska försöka att inte lipa)

- Första varvet kommer gå av bara farten

- Min värsta bit; Djurgården, men tametusan den kommer svischa förbi har jag bestämt

- På Skeppsbron andra varvet tror jag det kommer börja kännas lite stumt i låren kanske?

- Men när man passerat Västerbron så är man ju nästan homefree

- Kommer pressa allt jag äger och har för att klockan ska stanna under 3h 27 min, nuvarande pers 3h 28min  38 sek.


- OCH; försöka låta bli att lipa när jag går imål ;) lovar inget, det är alltid en fantastisk känsla.

Men som alla militärer vet så håller ju bara stridsplanen tillochmed första sammanstöten, sen är det dags för omfall.
Omfallet kommer ske löpande i dalkullans hjärna och hur som helst så kommer det bli en underbar dag :)

Ska verkligen försöka slå pers, men blir det inte det så kommer jag inte gråta blod. Fokus ligger lite längre fram iår ;)



Skeppsbron, första och andra varvet :) 

 En annan vinkel och ett annat klientel strax efter 1730 en torsdag


Tittut :)

1 kommentar:

  1. Ja lycka till i morgon. Får se om vi syns. Jag startar i andra omgång med en gul vimpel märkt 4:00, så förhoppningsvis kommer jag inte i fatt dig. Däremot går jag med 99% säkerhet i mål kl 16:10 :-)

    SvaraRadera